„Nu poți izola efectele Facebook-ului și nu poți face campanie doar pe Facebook. Știm că există un electorat activ online, care poate fi mobilizat prin acest mediu. În funcție de mesaj, context și presiune, aș zice că acesta variază între 5 și 20%, estimare pe care o fac pornind de studiul de caz Nicușor Dan. Dar social media nu poate suplini, pentru moment, door-to-door-ul, contactul direct cu candidatul și echipa lui. Deciziile în ceea ce privește votul, la fel ca deciziile de achiziții cu miză – casă, mașină, vacanțe – urmează un ciclu în patru etape: descoperire – culegere de argumente – presiune a apropiaților – contact direct cu produsul sau vânzătorul. Primele trei etape sunt acoperite de online: aici aflu despre candidat, văd ce are de spus, văd că prietenii sau familia mea îl aprobă sau susțin. Ultimul pas, decisiv de cele mai multe ori, are nevoie și de alte canale de comunicare”, susține Vlad Tăușance, omul care a coordonat campania online a lui Klaus Iohannis la alegerile prezidențiale, într-un interviu pentru România TV.
Peste 8,4 milioane de români sunt conectați la Facebook, iar dintre aceștia aproape două milioane sunt în București, conform Facebrands.
Klaus Iohannis este cel mai elocvent exemplu care arată forța social media. A câștigat alegerile prezidențiale ajutat de un milion de fani, iar pagina sa de Facebook a devenit cea mai mare comunitate din jurul unui om politic în mediul online.
Peste 41.000 de fani s-au dezis de Klaus Iohannis în doar câteva zile, după declarația privind evacuarea Antena 3. Liderul de la Cotroceni a reacționat și a subliniat că a înțeles foarte clar mesajul pe care l-a primit via Facebook.